zondag 30 juli 2017

Food Shoppen @ Hasselt: wereldwinkel


Ik woon in Hasselt, waar ik dus uiteraard grotendeels mijn boodschappen doe.  
Honestly?! ik ga ook geregeld naar de supermarkt: uit gemakzucht en om af en toe de kosten wat te drukken.
Maar er zijn een tal van winkels en ondernemingen waar ik graag mijn producten haal!
Ik stel deze dan ook graag aan jullie voor!
Deze week meer over:
Oxfam Wereldwinkel

 

Wat doet Oxfam wereldwinkel?

Deze organisatie zet zich in voor Eerlijke Handel (Fair Trade). Ze ijvert voor betere handelsregels. Boeren in het Zuiden kunnen vaak niet op een eerlijke manier handel drijven, waardoor ze vaak in armoede leven. En daar wil Oxfam - Wereldwinkels verandering in brengen. Want rechtvaardige handelsrelaties bieden de beste kans op ontwikkeling.

Bio-Chocolade 8 verschillende smaken
Bij Wereldwinkel kan je dus voornamelijk producten uit het Zuiden kopen. Chocolade is een mooi voorbeeld: de cacaobonen komen vanuit het Zuiden en in België worden deze vermaakt tot chocolade! Mooi die samenwerking tussen Zuid en Noord: tussen exotisch en lokaal.

Veel producten dragen ook een BIOlabel! Fair trade en BIO! Twee vliegen in één klap!
Producten van biologische teelt tegen armoede!

Vrijwilligers!

Bij wereldwinkel vind je voornamelijk vrijwilligers terug. De mensen die hier werken, doen dit op vrijwillige basis en krijgen hier warmte, dankbaarheid en veel positieve energie voor terug!

winkelmedewerkers, medewerkers op evenementen, decoratieteam, verantwoordelijke bestellingen, medewerkers educatie, boekhouders, administratieve medewerkers, magazijniers, ...

Ben je zelf ook geïnteresseerd? Ga dan zeker eens langs, of stuur een mailtje naar hasselt@oww.be

Waarom wereldwinkel boven fair trade producten uit de supermarkt? 


Bij wereldwinkel Hasselt geniet je als klant van een totaalbeleving. De vrijwilligers kunnen je meer informatie verschaffen over de producten (herkomst, gebruik, partners, handelsketen,..) . Je komt er niet enkel meer te weten, maar je kan er ook proeven van een aantal dingen. Winkelen terwijl je een kopje koffie drinkt, of een theetje... proeft ... ruikt ... Pure verwennerij!


De mensen werken hier graag, dat merk je! En ze ontvangen je dan ook met veel warmte :)

Winkelen bij Wereldwinkel is een echte beleving!


Mijn boodschappenmandje! 


Mijn favoriete producten bij Wereldwinkel??

Zilvervlies Rijstnoedels!! Sojasaus! Gezouten Cashewnoten! en mijn Dopper Drinkfles die ik overal mee naartoe sleur!




Deze rijstnoedels zijn zò snel klaar! Ideaal voor drukke dagen, of op de camping ❤
Of omdat het lekker is en omdat het kan!
Gewoon 2 minuten onderdompelen in heet water! Klaar!


Pluspunt? Glutenvrij!





De sojasaus draagt het BIOlabel en is uiteraard Fair trade. Geen tarwe en suikers in deze sojasaus.. maar rijst en soja!

Grootste pluspunten? milieuvriendelijk, glutenvrij en suikervrij!





Deze cashewnootjes zijn een bron van smaak! De noten zijn geroosterd en niet in olie gebakken! Het zoutgehalte is vrij laag. Echt heerlijk! En een gezondere keuze.

Pluspunten? Minder zout, geen olie! Biolabel!





Mijn Dopperfles heb ik altijd bij me! Altijd fris water binnen bereik! Ik kan gewoon drinken aan de dop, maar kan er ook een glaasje van maken! Heel handig!


Pluspunt? drinkglaasje erbij!





Toekomstige aankopen? Ik wil heel graag de producten van Seepje uitproberen voor een frisse, eerlijke, milieuvriendelijke was ♡



De was doen met schillen van walnoten uit Nepal!

Gewoon omdat het kan!

Pluspunten?  Milieuvriendelijk! Goed voor je was, je wasmachine en  het milieu! En gaat heel lang mee!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten