maandag 23 oktober 2017

Laat je strikken voor Vrijwilligerswerk

De zoektocht naar vrijwilligerswerk is niet zo gemakkelijk als het klinkt, want het moet je liggen, en tegelijkertijd moet je het gevoel hebben dat je iets kan bijdragen. Sinds kort engageer ik me voor 'Laat je strikken voor de Wereld'. Dit project laat je kennis maken met Ontwikkelingssamenwerking op een ludieke manier. (kookworkshop, recycleren, wijnproeven, chocoladeproeven, GPS-stadspel, kinderfeestje,.. )

De kookworkshop 'Een (h)eerlijk potje anders' is een samensmelting van mijn persoonlijke interesses, normen en waarden:
  • Voeding (biologisch, ecologisch)
  • Ontwikkelingssamenwerking + armoedebestrijding + natuur / klimaat / milieu
  • Rechtvaardigheid, eerlijkheid, duurzaamheid
Het is spannend om voor een groep mensen te spreken en je passie te delen. Ik voel me kwetsbaar op dat moment, vooral omdat het thema me nauw aan mijn hart ligt. Ik geloof 100% in eerlijke handel, het gebruik van biologische en seizoensgebonden producten, duurzame voeding én het verminderen van vleesconsumptie. Dit alles komt uitvoerig aan bod in de workshop. 

Boek hier je workshop

Tijdens de kookworkshop maken we een grote hapjestafel met de heerlijkste ingrediënten, afkomstig van DE WROETER, WERELDWINKELS, ... ingezameld door een voedselteam.


Door deze workshop te begeleiden heb ik zelf kunnen kennismaken met het voedselteam HARTENBOER. Online bestel je je inkopen (van groenten, fruit, brood tot pizza's!). Je bestelling kan je afhalen in een depot in je regio! Bij voedselteams ben je zeker van de kwaliteit! Hecht je zelf veel belang aan agro-ecologisch geteeld voedsel, aan korte-keten, aan eerlijke handel, enzovoort? Geen uren meer spenderen in de supermarkt dan, gewoon online de beste producten bestellen <3 

Wat vinden jullie hiervan? 
Check zeker het voedselteam in jouw regio:  
https://www.voedselteams.be/ontdek-al-onze-voedselteams

 
Dit vrijwilligerswerk is voor mij dus een mooie wisselwerking tussen zelfontwikkeling en mijn passie kunnen delen met anderen! Het is een absolute meerwaarde in mijn leven!



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten